Fåtal bolag bakom klagomål till PPM

Jonas Lindmark 2017-05-11 | 12:38
Facebook Twitter LinkedIn

Ett tiotal aktörer nämns ofta av PPM-sparare som reagerat på aggressiva försäljningsmetoder eller dålig förvaltning i listan med de 1119 klagomål som Pensionsmyndigheten har fått till sin kundservice under år 2016. De som har fått flest klagomål är:
1. Advisor
2. Konsumentkraft
3. Falcon
4. Lundstedt Fond och Finans
5. Allra
6. Pensionskraft
7. Zensum
8. SFF, Svensk fond och försäkring
9. Solidar
10. Svensk pensionstjänst

Det vanligaste klagomålet gäller att företag skickar hem fondbytesblanketter och ber personer att skriva under dem blanka, utan att ha gjort något eget fondval. Pensionsmyndigheten ger nu en lista med 12 tips till pensionsspararna.

Läs mer:

bakom-de-flesta-synpunkterna-till-pensionsmyndighetens-kundservice"> Pensionsmyndigheten

NYCKELORD
Facebook Twitter LinkedIn

About Author

Jonas Lindmark

Jonas Lindmark  var från 2000 till 2013 analyschef och ansvarig utgivare på Morningstar i Sverige. Därefter webbredaktör och från 2020 informationschef. Tidigare var han under nio år ansvarig för fondbevakningen i tidningen Affärsvärlden.

© Copyright 2024 Morningstar, Inc. Alla rättigheter förbehållna.

Användarvillkor        Privacy Policy        Cookie Settings        Upplysningar