Ny webb ger konsumenter bättre koll på bank och försäkring

Nu är det lättare att hitta tips, råd och jämförelser av tjänster inom bank och försäkring. Finansinspektionen och Konsumentverket har sponsrat en uppdatering av sajten konsumenternas.se som fått uppdaterade jämförelser och guider.

Nordic Info Team 2020-10-29 | 10:54
Facebook Twitter LinkedIn

På sajten konsumenternas.se finns jämförelser av försäkringar och banktjänster, guider och checklistor, möjligheter att göra egna kalkyler, samt tips hur du bäst hanterar olika livssituationer. Bland annat finns råd till dig som ska flytta hemifrån, köpa bostad eller ta hand om ett dödsbo.

Nu har Konsumenternas Bank- och finansbyrå och Konsumenternas Försäkringsbyrå fått en ny, mobilanpassad och mer lättanvänd webbplats. Den kommer att ha cirka 3 miljoner besök under 2020, en siffra som ökat med ungefär 25 procent varje år. Fler än hälften av besökarna tar del av webbplatsen via mobilen. Det går också att höra av sig på telefon och få hjälp den vägen.

"Behovet av oberoende vägledning tycks inte minska. Tvärtom. Vi säljer ingenting och arbetar inte på uppdrag av något företag. Det uppskattas av många konsumenter. Vi hoppas att allt fler kan dra nytta av de verktyg och den hjälp som vi erbjuder" säger Kicki Westerståhl, chef för Konsumenternas Bank- och finansbyrå, i ett pressmeddelande.

Källa: Konsumenternas

Facebook Twitter LinkedIn

About Author

Nordic Info Team  - a collaboration to translate and publish Morningstar analysis in Denmark, Finland, Norway and Sweden.

© Copyright 2024 Morningstar, Inc. Alla rättigheter förbehållna.

Användarvillkor        Privacy Policy        Cookie Settings        Upplysningar